وصیت

وصیت

آنچه دوست دارم فرزندانم بدانند
وصیت

وصیت

آنچه دوست دارم فرزندانم بدانند

جستاری در زندگی پیشوای صادق علیه السلام

 
در آستانه میلاد پایه گذار مذهب تشیع مطلبی را دیدم . هرچند که در اولین سطور به شهادت آن حضرت اشاره دارد اما اطلاعات نسبتا خوبی از زندگی آن حضرت در دسترس ما قرار می دهد.
بدینوسیله سالروز میلاد آن حضرت و جد بزرگوارشان حضرت محمد ابن عبدالله (ص ) را گرامی میداریم .


روز 25 شوال سال 148 هـ. .ق، روز اندوه مدینةالنبی در قرآن قطب دانش جهان و رئیس مذهب جعفری بود.
جاسوس ها و مزدوران منصور دوانقی، مدت ها خانه امام را تحت نظر داشتند. سرانجام منصور موفق شد با به کارگیری دسیسه ای، سمی قوی را به دست یکی از خدمه هایش به امام (ع) بنوشاند.

ادامه مطلب ...

الحدید - آهن

 

در این مقاله به یکی از معجزات شگفت انگیز و اعجاب آور قرآن مجید می پردازیم که هر خواننده ای با خواندن آن انگشت تحیر به دندان می گزد......
همانگونه که در ابتدای مقاله ی « طول عمر حضرت مهدی ( عج ): واقعیتی علمی، نه افسانه. » در وبسایت قدیمی « اسلام حقیقی » ذکر کردیم،(1) با توجه به هجمه های وسیع غرب به سوی کشورهای اسلامی، لزوم دفاع از اسلام، قرآن و تشیع بیش از هر زمانی احساس می شود و به جرأت می توان گفت که دفاع منطقی از اسلام در عصر حاضر، یکی از زمینه سازان مهم ظهور خواهد بود (ان شاء الله).
لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

ادامه مطلب ...

انفاق در کلام امام صادق (علیه السلام)


 آیاتی که از قرآن خواندید:این آیات بر حرمت استفاده از نعمتهای الهی دلالت ندارد. این آیات مربوط به گذشت و بخشش و ایثار است. قومی را ستایش می کند که در وقت معینی دیگران را بر خودشان مقدم داشتند و مالی را که بر خودشان حلال بود به دیگران دادند، و اگر هم نمی دادند گناهی و خلافی مرتکب نشده بودند. خداوند به آنان امر نکرده بود که باید چنین کنند، و البته در آن وقت نهی هم نکرده بود که نکنند، آنان به حکم عاطفه و احسان، خود را در تنگدستی و مضیقه گذاشتند و به دیگران دادند. خداوند به آنان پاداش خواهد داد. پس این آیات با مدعای شما تطبیق نمی کند، زیرا شما مردم را منع می کنید و ملامت می نمایید بر اینکه مال خودشان و نعمتهایی که خداوند به آنها ارزانی داشته استفاده کنند.
لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

برداشت از : نور پرتال

ادامه مطلب ...

مصافحه ، چرا و چگونه ؟


آثار ونتایج مصافحه


بی تردید هر آنچه درشرع مقدس اسلام بر آن سفارش شده، آثار فردی یا اجتماعی در دنیاو آخرت دارد وبرای تربیت وتعالی مادی ومعنوی انسان وضع شده است؛ گرچه امکان دارد که ما به همه یا برخی از آن آثار دست نیابیم. سنت پسندیده دست دادن نیز از این قاعده استثنا نیست وآثار مختلف دنیوی واخروی فراوانی به دنبال دارد. ابتدا به بررسی آثار وضعی وتکوینی آن می پردازیم و سپس به برخی از آثار معنوی مصافحه که در روایات آمده است، اشاره می کنیم:

الف) آثار وضعی دست دادن در دنیا ...

لطفا به ادامه مطلب مراجعه نمائید.


ادامه مطلب ...

وصیت نامه خواندنی نوجوان 18 ساله

تیتر

خدایا دوریت امانم را بریده
جام جم آنلاین: جنگی که بر ما گذشت در هزار و یک جلوه نسخه دیگری از کربلا بود. کربلای سال 61 هجری تکرار نشدنی نیست که حسین فرمود:" اصحاب من بی نظیرند"؛ اما دفاع مقدس ما راهنمای خوبی برای شناساندن آن حادثه ماندگار است.


این روزها که هر دل عاشقی با رشته هایی از احساس و محبت با کربلا پیوند خورده بیش از همیشه آن منظومه پر از زیبایی و خلاصه همه خوبی ها را مرور می کند که حقیقت کربلا و حسین و عاشورا چه بود؟

ادامه مطلب ...

تند خوانی


اشاره :  امروزه خیلی‌ها از کندخوانی رنج می‌برند و از آن شکوه می‌کنند. ما هم بارها با خود گفته‌ایم که چه خوب بود می‌توانستیم به اندازه وقت و زمانی که می‌گذاریم، به دستاوردی رضایت‌بخش برسیم. به ویژه هنگامی که بخواهیم برای کنکور یا یک کار ضروری آمده شویم یا ناچار باشیم در یک زمان بسیار محدود کار بزرگی را برای ارائه در جایی آماده کنیم، تندخوانی برایمان خیلی مهم است. اصلاً همه ما دوست داریم در فرایند مطالعه و پژوهش روزمره خود، سرعت و کیفیت را با هم داشته باشیم. من هم مانند شما همین دغدغه‌ها را داشتم. یک روز به یک متن کوتاه، اما خواندنی از آقای «بیل کاسبی» برخوردم. او خودش با همین مشکل روبه‌رو بوده و آن را حل کرده است. حرف‌هایش را ببینید؛ شاید شما هم خوشتان بیاید و بخواهید راه رفته دیگران را دوباره از سر نگیرید. این آزمون و خطا را دیگران برای شما انجام داده‌اند، شما دیگر آن را تکرار نکنید. امیدوارم ترجمه و بازگردان متن انگلیسی به فارسى، از جاذبه و زیبایی علمی آن نکاسته باشد.

ادامه مطلب ...

فروتنی


 
  قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله علیه وآله وسلم : إِنَّ مِنَ التَّوَاضُعِ أَنْ یَرْضَى الرَّجُلُ بِالْمَجْلِسِ دُونَ شَرَفِ الْمَجْلِسِ وَأَنْ یُسَلِّمَ عَلَى مَنْ لَقِىَ وَأَنْ یَتْرُکَ الْمِرَاءَ وَإِنْ کَانَ مُحِقّاً وَأَنْ لَا یُحِبَّ أَنْ یُحْمَدَ عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله علیه وآله وسلم : إِنَّ مِنَ التَّوَاضُعِ أَنْ یَرْضَى الرَّجُلُ بِالْمَجْلِسِ دُونَ شَرَفِ الْمَجْلِسِ وَأَنْ یُسَلِّمَ عَلَى مَنْ لَقِىَ وَأَنْ یَتْرُکَ الْمِرَاءَ وَإِنْ کَانَ مُحِقّاً وَأَنْ لَا یُحِبَّ أَنْ یُحْمَدَ عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى .
   پیغمبر اکرم صلى الله علیه و آله فرمود : همانا از نشانه هاى تواضع این است که ، شخص در جایى از مجلس ، که در شأن او نیست ، بنشیند و سلام کند با هرکس که برخورد مى کند ، و بحث و جدال را ترک کند ، هرچند حق با او باشد و دوست نداشته باشد در کارهاى خیر و تقوا ، مورد ستایش و تعریف قرار گیرد .
مستدرک الوسائل ج11 ص300