وصیت

وصیت

آنچه دوست دارم فرزندانم بدانند
وصیت

وصیت

آنچه دوست دارم فرزندانم بدانند

تب بر طبیعی


به گزارش سرویس علمی جام نیوز، مشاور معاونت سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه دارچین به عنوان یک آرام‌بخش گیاهی در ترکیبات داروهای تب بر به کار می‌رود گفت: نوشیدن یک فنجان چای دارچین تب را به سرعت کاهش می‌دهد.


دکتر سید مرتضی صفوی با بیان اینکه یک قاشق چای دارچین حاوی مقادیر زیادی کلسیم، آهن، فیبر، ویتامین ث، پتاسیم، منگنز و ۱٫۲ کربو هیدرات است اظهار داشت: چای دارچین بهترین نوشیدنی برای بهبود سرماخوردگی و ضعف شدید است.


مصرف لیموترش به همراه چای خاصیت ضد سرطانی آن را دو برابر می کند.

 

مشاور معاونت سلامت وزارت بهداشت با بیان این مطلب که چای یکی از بهترین نوشیدنی‌های جهان است گفت: مصرف لیموترش به همراه این نوشیدنی خاصیت ضد سرطانی آن را دو برابر می‌کند که این اثر به دلیل افزایش خاصیت آنتی‌اکسیدانی است.

 

صفوی گفت: مصرف دارچین و لیمو ترش همراه با چای موجب افزایش چند برابری خواص آنتی‌اکسیدانی چای می‌شود.

 

وی به مصرف لیمو ترش به عنوان بهترین درمان برای گلو درد اشاره کرد و افزود: قرقره آب لیمو با آب نیم گرم در برطرف شدن التهاب گلو و درد آن تاثیر بسزایی دارد.

 

مشاور معاونت سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه خواص ضد عفونی کننده قوی لیمو ترش به دلیل خواص اسیدی این میوه است تصریح کرد: مصرف آب لیمو ترش موجب دفع سنگ‌های کلیوی می‌شود.

 

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه دارچین موجب جوان ماندن، شادابی و سلامتی در افراد می شود گفت: این ادویه برای باز‌یافتن و افزایش نیروی جنسی نیز بکار می‌رود.

 

صفوی با اشاره به اینکه دارچین کلیه‌ها را گرم نگه می‌دارد و ضعف کمر و پاها را از بین می‌برد گفت: این گیاه همچنین موجب درمان کم‌خونی می‌شود و خاصیت باز‌کنندگی عروق نیز دارد.

 

این متخصص تغذیه با در پایان اظهار داشت: دارچین بهترین دارو برای درد‌های عضلانی است و خاصیت آرام‌بخش و شاد کننده دارد و از بسیاری از داروهای آرام‌بخش بهتر بوده و همچنین برای تقویت معده و تمیز کردن دستگاه گوارش مفید است.