وصیت

وصیت

آنچه دوست دارم فرزندانم بدانند
وصیت

وصیت

آنچه دوست دارم فرزندانم بدانند

وای فای این بلا ها را سرتان می آورد

در سال 2008 یکی از دانشمندان آمریکایی تحقیقی را با عنوان " کنترل مغز با گوشی تلفن همراه " ارئه داد و در آن در مورد مضررات استفاده از وای فای به طور دسته بندی شده عوارض و خطرات را بازگو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ افرادی که به لپ تاپ، تلفن همراه هوشمند و تبلت‌ها معتاد هستند در مورد خطرات وای‌فای هشدارها را جدی بگیرند. بررسی محققان جهانی نشان می‌دهد که استفاده از اینترنت وای‌فای سلامت شما را تهدید می‌کند.
 
اگر از کاربران مشتاق اینترنت سؤال کنید که یکی از اختراعات مهم بشر چیست، به‌طور حتم بین گزینه‌های مختلف از وای فای هم نام می‌برند. اینترنت پر سرعت و بدون سیم به راحتی ما را به دنیای مجازی بزرگی متصل می‌کند تا با افراد مختلف در ارتباط باشیم و اطلاعات مورد نیازمان را راحت‌تر و بدون نیاز به کابل و سیم دریافت کنیم. اما در مورد سلامت این اینترنت‌ها حرف و حدیث‌هایی وجود دارد.

 

شاید برایتان جالب باشد بدانید که تکنولوژی وای‌فای برای اولین بار در سال 2007 به دنیای مجازی معرفی شد و از آن زمان تا کنون محققان هم بیکار ننشسته‌اند و تحقیقات مختلفی انجام داده‌اند که نتایج این پژوهش‌ها تا حدودی شما را متعجب می‌کند.

وای‌فای می‌تواند اثرات منفی مختلفی را بر سلامت مغز بر جای بگذارد که این موضوع در مورد کودکان بیشتر اهمیت دارد. سردرد، خستگی، اختلالات خواب، مشکلات گوارشی، اختلال در عملکرد مغز و حافظه، استرس و حتی افسردگی را به وای فای و اشعه‌های آن نسبت می‌دهند. پس بعضی از خطرات را جدی بگیرید و خودتان را از صبح تا شب به اینترنت بی‌سیم وای فای وابسته نکنید.

از مضرات وای فای چه میدانیم؟

در سال 2008 یکی از دانشمندان آمریکایی تحقیقی را با عنوان " کنترل مغز با گوشی  تلفن همراه " ارائه داد و در آن در مورد مضررات استفاده از وای فای به طور دسته بندی شده عوارض و خطرات را بازگو کرد که شامل:
 
1- وای فای سبب بی خوابی می شود:

حتما شما هم متوجه شده اید که بعد از ساعت ها کارکردن با گوشی تلفن همراهتان دچار بی خوابی شده اید. مطالعات نشان می دهد که فرادی که در معرض اشعه های الکترومغناطیسی قرار دارند در الگوی خواب شان تغییرات قابل توجهی دیده می شود و نسبت به سایرین دیرتر به خواب می روند. بنابراین به طور جدی توصیه می شود که نه تنها در ساعات انتهایی شب که بدن آماده برای خواب است بلکه حتی در خواب هم خود را در معرض تلفن همراه و دستگاه  وای فای قرار ندهید. همانطور که قبلا هم گفته شد حتی شارژ کردن گوشی تلفن همراه در اتاق خواب هم سبب بی خوابی و مشکلات جدی برای مغز می شود.
 
2- رشد و ترمیم سلول ها را مختل می کند:

برای اثبات این موضوع محققان تعدادی گیاه در اتاقی بدون وای فای و تعدادی دیگر را در اتاقی با وای فای قرار دادند و بعد از 2 هفته نتیجه همان بود که پیش بینی می شد. گیاهان در اتاق آزاد و بدون وای فای رشد کرده بودند اما گیاهانی که در معرض وای فای بودند رشدی در انها رخ نداده بود.
 
3- وای فای به رشد کودک آسیب می رساند:

در سال 2009 محققان استرالیایی بعد از انجام مطالعات  دریافتند که اشعه وای فای سنتز پروتدین ها را تحت تاثیر قرار می دهد و رشد کودک را تا حد قابل توجهی کند می کند.


4- وای فای فعالیت های ذهنی زنان را ضعیف می کند:

30 نفر به طور داوطلبانه در این تحقیق شرکت کردند که 15 نفر آنها مرد و 15 نفر آنها زن بودند. آنها در ابتدا تست ساده ای از عملکرد های مغزی را انجام دادند و بعد از ان به مدت 45 دقیقه در معرض و کار کردن با وای فای با قدرت 2.4 مگا هرتزی قرار گرفتند. نتیجه برای زنان خوشایند نبود! چرا که بعد از این مدت تست قبلی دوباره انجام شد و زنان نتیجه ای ضعیف تر نسبت به قبل دریافتند.
 
5- استفاده از وای فای موجب ناباروری در زنان ومردان می شود:

 تاپیر منفی وای قای و اشعه های الکترومغناطیسی تنها بر روی اسپرم نمی باشد و می تواند تخمدان ها را هم مورد حمله قرار دهد. شبکه های وای فای و اشعه ساطع شده از آنها هم تحرک اسپرم ها را تحت تاثیر قرار داده و سبب شکسته شدن DNA می شود.
طی یک مطالعات تحقیقاتی در یک آزمایشگاه به مدت 45 روز هر روز 2 ساعت موش ها را در معرض اشعه وای فای  قرار دادند و بعد از 45 روز متوجه شدند که هم موش ها نر و هم موشه های ماده باروری خود را تا حد قابل توجهی از دست داده بودند و در موش های ماده لانه گزینی تخمدان ها بسیار ضعیف شده بود.
 
6- وای فای با سرطان ارتباط دارد:

نگرانی از ابتلا به سرطان همیشه با انسان های دنیای تکنولوژی همراه است .در واقع باید گفت  سرطان زا بودن وای فای هنوز به اثبات نرسیده و در این زمینه اتفاق نظر مشخصی درمیان پژوهشگران و محققان جهانی وجود ندارد. با این وجود نتایج بررسی ها روی نمونه های آزمایشگاهی نشان می دهد قرار گرفتن در معرض اشعه های الکترومغناطیسی احتمال بروز تومور های سرطانی را افزایش می دهد. 
 
چطور این خطرات را محدود کنیم؟

جوابی ساده تر و روشن تر از اینکه خود را از اشعه ی وای فای دور نگاه داریم وجود ندارد به نوعی از ساده ترین روش های کاهش خطرات این است که لپ تاپ، موبایل و تبلت ها را در نزدیکی بدن تان نگه ندارید و بعد از اینکه کارتان با این وسایل تمام شد، از آنها فاصله بگیرید. اگر از این دستگاه ها استفاده نمی کنید هیچ دلیلی ندارد که از صبح تا شب در اطراف تان روشن باشند
منبع: باشگاه خبرنگاران