وصیت

وصیت

آنچه دوست دارم فرزندانم بدانند
وصیت

وصیت

آنچه دوست دارم فرزندانم بدانند

سردرد دارید؟ کف پایتان را فشار بدهید!

سردرد دارید؟ کف پایتان را فشار بدهید!سردرد یکی از بدترین دردهای دنیا است. بازتاب شناسی با رفلکسولوژی یکی از جدیدترین روش هایی است که به سرعت سردردتان را بهبود می بخشد.
 
بعضی از محققان استفاده از روش قدیمی بازتاب شناسی را توصیه می کنند. بازتاب شناسی یا رفلکسولوژی هنری ظریف و شکلی از درمان های طب کل نگر است که نباید آن را با ماساژ اشتباه گرفت بلکه یک نوع فشار درمانی ویژه و معین است.
 
این رشته یک روش قدیمی است و بر این اساس پا یه ریزی شده که نقاط بازتابی (رفلکس) در روی کف دستها و پاها وجود دارد که با تمام قسمت بدن اعم از عضله، عصب، غده و استخوان مطابقت دارد و فشار روی این نقاط تورم یا احتقان را از بین برده و به آرامش اعصاب کمک می کند .
 
این آرام سازی اعصاب هم به نوبه خود انقباض عروقی را کاهش می دهد به طوری که خون و جریان عصبی با آزادی (راحتی) بیشتری جریان یافته و در نتیجه بهبود جریان خون، سموم نیز از بدن دفع می شود. در این روش با توجه به این که تمامی اعضای بدن و اعصاب با هم ارتباط دارد، می توان با فشار دادن درست قسمت های مختلف بدن، درد را کاهش داد.
 
اولین اقدام برای درمان سردرد با رفلکسولوژی چیست؟
 
ابتدا شبکه اعصاب سمپاتیک (Solar plexus) را که برای آرام کردن کف پا طراحی شده است، ماساژ دهید. این کار را با فشار دادن شست دست در قسمت وسط کف پا (Solar plexus) انجام دهید. پا را برای چند دقیقه آرام ماساژ دهید، در حالی که به آرامی کف پا را می چرخانید تا آزردگی تاندون ها کاهش پیدا کند.
 
چگونه با شست در رفلکسولوژی فشار ایجاد کنید؟
 
روی نقطه مورد نظر، با شست دست فشار وارد کنید. ابتدا فشار ملایم باشد. اگر شست دست شما ضعیف است می توانید از ته خودکار نیز استفاده کنید. در روش های پیشرفته، شست را به حالت نیم دایره باید چرخاند.
 
چگونه مطمئن شویم که نقطه درست را در رفلکسولوژی پیدا کرده ایم؟
 
معمولاً نقطه فشار نرم است و در آن احساس خفیف فرو رفتن سوزن می کنید. نقطه صحیح شاید کمی قرمز، سفید، متورم یا بی حس شود. فشار درست در حدی است که دیگر احساس ناراحتی نکنید. البته نه به حدی که نتوانید تحمل کنید یا در صورت استفاده از خودکار، به پوست آسیب برسد.
 
در ادامه مطلب به نقاطی از پا اشاره می شود که با فشار دادن آن می توان انواع سر دردها را کاهش داد یا برطرف کرد:
 
سردرد به علت اضطراب و استرس: بهترین کار، گرفتن یک دوش آب گرم و سپس نفس کشیدن عمیق است. بعد از آن به قسمت داخلی انگشت بزرگ پا فشار وارد کنید. سپس روی قسمت انتهایی شست پا فشار وارد کنید.
 
سردرد به علت سینوزیت: به قسمت گوشتی تمامی انگشتان پا و قسمت های بیرونی و درونی شست، فشار وارد کنید.
 
سردرد به علت درد روی چشم: به قسمت انتهای شست پا و انگشت دوم و سوم فشار وارد کنید.
 
سردرد به علت فشار روی گردن و شانه: قسمت زیرین انگشت کوچک و قسمت زیرین شست را فشار دهید.
 
نکته: برای سرعت بخشیدن به روند بهبود و از بین بردن سموم متراکم به اندازه کافی آب مصرف کنید.

منبع: سلامانه