وصیت

وصیت

آنچه دوست دارم فرزندانم بدانند
وصیت

وصیت

آنچه دوست دارم فرزندانم بدانند

خواص مهم سبزیجات سفید

سبزیجات سفید حاوی مواد مغذی هستند و کم‌تر جدی گرفته می‌شوند.

خواص مهم سبزیجات سفیددکتر ربابه شیخ‌الاسلام گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این سبزیجات سفید حاوی مواد مغذی گیاهی مفید هستند که کم‌تر جدی گرفته شده‌اند، ضمن اینکه مواد مغذی خیلی خوبی مثل ویتامین C، فیبر، پتاسیم و ویتامین D و کلسیم دارند.
 
وی افزود: از جمله این گیاهان می‌توان به سیب‌زمینی‌ها که اغلب به اشتباه به عنوان یک کربوهیدرات بدون کالری در نظر گرفته می‌شوند، اشاره کرد و همچنین یک سیب‌زمینی متوسط با 110 کالری، تقریبا نیمی از نیاز شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و بیش از یک موز پتاسیم دارد.
 
دکتر شیخ‌الاسلام از دیگر سبزی‌های سفید مغذی گل کلم را نام برد و افزود: این سبزی حتی مقداری از نیاز روزانه بدن به کلسیم، ویتامین‌های B، منیزیم و پتاسیم را تأمین می‌کنند و مطالعات نشان داده که خانواده‌ کلم‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات مفید دیگری نیز هستند که می‌توانند بیماری‌های مزمن از جمله بعضی از سرطان‌ها را به خوبی التهاب‌های مزمن کنترل کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: پیاز نیز علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین C، فیبر، اسید فولیک، کلسیم و آهن هستند نوعی فلاونوئید دارند که نقش مهی در محافظت از بدن در برابر بیماری‌هایی از قبیل آب مروارید، بیماری‌های قلبی- عروقی و بعضی سرطان‌ها ایفا می‌کند.
 
دکتر شیخ‌الاسلام در پایان از قارچ‌ها به عنوان سبزی سفید مفید نام برد و افزود: قارچ‌ها می‌توانند بیش از نیاز شما دارای ویتامین D باشند و همچنین سرشار از ویتامین‌های ریبوفلاوین و نیاسین می‌باشند که هر دو در افزایش عملکرد شناختی نقش دارند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان