وصیت

وصیت

آنچه دوست دارم فرزندانم بدانند
وصیت

وصیت

آنچه دوست دارم فرزندانم بدانند

چراغ های رابطه تان روشن است یا تاریک؟


چراغ های رابطه تان روشن است یا تاریک؟   



با شرکت در این آزمون ساده به ارتباطات خودتان نمره بدهید   


خودتان را برای جواب دادن به یک آزمون ساده آماده کنید؛ آزمونی با ۹ سوال که از شما درباره راه های داشتن یک رابطه سالم می پرسند.

قدم زدن در کنار هم

وقتی در کنار هم راه می روید، گردش خون در بدنتان بهتر صورت می گیرد، کالری می سوزانید و اکسیژن بیشتری به مغزتان می رسد. می توانید بهتر فکر کنید و آرامش بیشتری داشته باشید. البته نباید خیلی تند راه بروید. اما وقتی پای کامپیوتر یا تلفن نشسته اید، به راحتی حواستان پرت می شود. صفحه ای را باز می کنید که شما را عصبانی می کند، یا حالت نشستن تان بد است و به معده تان فشار می آورد. احساس بدی به شما دست می دهد و تمرکزتان را از دست می دهید و حرف طرف مقابل را خوب متوجه نمی شوید، سوءتفاهم به وجود می آید و باقی ماجرا.

۲) داد زدن یا ترک کردن؟

ترک کردن

وقتی فریاد می زنید یا حتی حرفی را بلندبلند به کسی می گویید معنایش جدا از هر نیتی که دارید این است که شما با طرف مقابل مخالف هستید، می خواهید حرف خودتان را به کرسی بنشانید و فردی هستید که احساسات تان برمنطق تان غلبه دارد. بهترین راه در این وضعیت، این است که دست هایتان را که در هوا خط و نشان می کشند، پایین بیاورید و مکالمه را مودبانه قطع کنید و فضا را ترک کنید؛ خواه محیط کار باشد، خواه یک میهمانی در یک فضای دوستانه یا در خانه. البته منظورم این نیست که ساعت ۱۲ شب خانه را ترک کنید. کافی است به اتاق دیگری بروید و مکانی را برای تنهایی و فکر کردن پیدا کنید.

۳) حرف زدن یا سکوت؟

حرف زدن

سکوت در یک رابطه، گاهی می تواند خطرناک باشد. شما باید (دقت کنید: باید) همیشه حرف و نظرتان را مطرح کنید؛ اما با دیدگاهی مثبت! روی راه حل ها تمرکز کنید و طوری بحث را مطرح کنید که می خواهید اگر مشکلی وجود دارد، آن را حل کنید. سعی کنید راه حل هایی ارایه کنید که واقعی باشند، نه خیالی و دور از ذهن. یک نکته دیگر هم وجود دارد. شما گاهی در مقابل فرد یا گروه بالادستی قرار می گیرید که گوش هایش کاملا بسته است و هیچ حرفی روی او اثری ندارد. در این صورت، راه درست، سکوت است و اگر امکانش را دارید ترک کردن محیط.

۴) معذرت خواهی کوتاه یا طولانی؟

کوتاه

فردی از دست شما ناراحت است و در عین حال حوصله تان را هم ندارد، بی احتیاطی کرده اید و روی لباس دوستتان سس قرمز خالی کرده اید، جلوی ماشین کسی پیچیده اید و راه رهایی جز معذرت خواهی نیست اما نه یک معذرت خواهی بلند و طولانی؛ بلکه یک معذرت خواهی کوتاه و مختصر! معذرت خواهی در حد اینکه به طرف مقابل بگویید شما متوجه اشتباهتان شده اید و یک دقیقه بیشتر وقت نگیرد. اما اگر بخواهید موضوع را کش بدهید و مدام از این در و از آن در حرف بزنید، کار را از آنچه که هست، خراب تر می کنید. فقط خیلی ساده بگویید که متاسف هستید و صحنه را ترک کنید و توضیحات بیشتر را بگذارید برای وقت بهتر!

۵) هدیه یا حرف؟

هدیه

اگر با کسی مجادله و بحث داشته اید، به خصوص یک مجادله بد، یک هدیه مناسب و کوچک می تواند سنگ های بزرگی را از سر راهتان بردارد؛ بدون اینکه کلمه ها و حرف ها و جمله ها سرگردانتان کند و اجازه ندهد به این فکر کنید که چه چیزی برای بیان شدن و حل مشکل بهتر است. اما باید ۲ نکته خطرناک را به یاد داشته باشید:

۱) طرف مقابل به دعوا کردن و کادو گرفتن برای صلح عادت نکند.

۲) شما فکر نکنید که می توانید هر کاری را انجام بدهید و بعد سروته قضیه را با یک کادو دادن هم بیاورید.

۶) شوخی کردن یا شوخی نکردن؟

شوخی کردن

اما این کار هم قاعده و قانون خودش را دارد؛ باید شرایط زیر را رعایت کنید:

۱) این کار را با حسی خوب و لبخند ملیح انجام دهید تا فرد احساس نکند که او را دست انداخته اید یا منظور خاصی از حرف هایتان دارید. به هیچ وجه شوخی تان را خصمانه مطرح نکنید.

۲) اگر می خواهید شوخی کنید، حتما در یک محیط دوستانه که همه همدیگر را کاملا می شناسند، این کار را انجام دهید.

۳) شما باید آدم مطلوبی در نظر دیگران باشید و آنها شما را با این خصیصه شناخته باشند؛ نه اینکه یک مرتبه از حالت یک آدم خشک بیرون بیایید و شروع به شوخی کنید.

۴) به این مساله فکر کنید که این شوخی ممکن است شما را خوشحال کند و دیگری را ناراحت و غمگین!

۷) بی خیال بحث شدن یا ادامه دادن؟

بی خیال شدن

گاهی وقت ها سر موضوعی وقت می گذارید که اصلا ارزش ندارد. در این شرایط بهتر است به جای یک مجادله بچگانه، بحث را متوقف کنید و به خودتان تلنگر بزنید که «وقت» برای این اعصاب خردی ها ندارید.

۸) خنده یا گریه؟

گریه

وقتی زندگی روی مداری می افتد که مدام برای شما اتفاق های کوچک و بزرگ بد رخ می دهد، گریه کنید. این یک توصیه جدی است؛ چراکه اگر مدام بخندید و تظاهر به شادی کنید به خودتان به دروغ می گویید که همه چیز در کنترل است! اما در واقع اینطور نیست و شما درمانده اید. با گریه می توانید تعارض های درونتان را به حداقل برسانید. گریه شما را سبک می کند و اجازه فکر کردن به شما می دهد.

۹) نامه یا تلفن؟

نامه

وقتی معذرت خواهی وظیفه شماست و نمی توانید از پس آن برآیید، در یک محیط آرام بنشینید و نامه بنویسید. ممکن است با نوشتن نامه متوجه شوید که سخت در اشتباه هستید و این معذرت خواهی، درست نیست. ممکن است لازم باشد لحن تان را عوض کنید و با نوشتن نامه به راحتی این اتفاق می افتد چون شما می توانید غلط های نامه معذرت خواهی تان را بگیرید قبل از ابلاغ آن به دیگری یا دیگران. این معذرت خواهی یک خوبی دیگر هم دارد و آن این است که به راحتی از ذهن پاک نمی شود.

    
   
  

ترجمه: سحر حبیبی
منبع: lifestyle