وصیت

وصیت

آنچه دوست دارم فرزندانم بدانند
وصیت

وصیت

آنچه دوست دارم فرزندانم بدانند

قابل توجه دیابتی ها ...


فارس: بذر شنبلیله برای درمان دیابت مفید است همچنین مصرف این سبزی موجب کاهش قند خون می‌شود و به دیابتی‌ها کمک می‌کند.


شنبلیله با نام علمی Trigonella foenum-graecum گیاهی از تیره پروانه‌داران است.

فواید شنبلیله

شنبلیله دارای خواص اثر تقویتی، ملین، اشتهاآور، خلط آور و ضدتب، محرک جریان شیر و کاهنده قندخون است همچنین این گیاه حاوی مقادیر زیادی آهن، فسفر و ویتامین D است.

شنبلیله دارای مواد فسفره ،‌آهن و ازته است و تقویت کننده لوزالمعده نیز است همچنین دستگاه هاضمه را به کار می‌اندازد و لاغری‌های مفرط را از بین می‌برد.

شنبلیله به طور کلی شفا دهنده بیماری‌های روحی و جسمی است و در قدیم شنبلیله برای مداوای بیماری قند به کار می‌رفته است.

شنبلیله به دیابتی‌ها کمک می‌کند

فراز مجاب، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» بیان می‌دارد: بذر شنبلیله برای درمان دیابت مفید است. مصرف این سبزی موجب کاهش قند خون می‌شود و به دیابتی‌ها کمک می‌کند.

به گفته وی شنبلیه موجب تسکین علائم دیابت مانند پرنوشی و پرادراری می‌شود همچنین شنبلیله ملین، اشتهاآور، خلط آور، ضدتب و محرک افزایش شیر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه می‌کند: دانه‌های شنبلیله که مهمترین قسمت دارویی این گیاه است با باز کردن مجاری عروق خون، از بروز سکته قلبی پیشگیری می‌کند.

مرتضی صفوی، متخصص تغذیه اظهار می‌دارد: شنبلیله یکی از سبزی‌هایی است که از ارزش‌ غذایی بالای برخوردار است.

شنلیله کاهنده کلسترول خون است

این متخصص تغذیه می‌گوید: شنبلیله خواص زیادی دارد که می‌توان به کاهنده قند خون، قابض، نرم‌کننده سینه، مقوی معده، قاعده‌آور، ادرار آور و افزایش دهنده شیر مادر اشاره کرد.

صفوی می‌افزاید:‌ از دیگر خواص شنبلیله می‌توان به پایین‌آورنده کلسترول خون، تقویت قوای جنسی و خلط‌ آور اشاره کرد و استفاده زیاد از شنبلیله می‌تواند سمی باشد و زنان باردار نباید از آن استفاده کنند.


منبع : عصر ایران . http://www.asriran.com/fa/news/175076